A, mint anya

A, mint anya újratöltve, immár kamaszleányokkal bonyolítva. Már-már azt hittem, fellélegezhetek, békésen hátradőlve figyelhetem eddigi "munkám" gyümölcsét, ehelyett a tomboló pokolba kerültem a kamaszkor beköszöntével. Öveket becsatolni, indulunk :)

Friss topikok

Címkék

anya (5) divat (1) felvételi (2) festés (1) frizura (1) gyerek (5) haj (1) humor (2) iskola (4) kamasz (10) Kamasz (1) lakás (1) lélek (2) metró (1) Nevelés (2) szülő (5) tanulás (1) továbbtanulás (3) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

Matematika

2013.01.19. 21:09

szerző: marypoppins37

file5201266529088.jpgEljött a nap, Nagyobbom "további sorsát, hátralevő életét meghatározó"-napja (saját megfogalmazása szerint, gondolom, az iskola készítette fel ily módon a központi felvételire, a frászt hozva rá).

Családunk egyik tagja sincs megáldva a matematikában való jártassággal, így a vizsgát megelőző hetet Számországban töltöttük, kezdve az alapoktól egészen a mostanra elvárható szintig bezárólag. A geometria méltatlanul hanyagolva lett, egyrészt mivel a környéken ember nincs, aki értené (hiába, ez egy ilyen környék -a farm, ahol élünk :), másrészt enélkül is elérheti az áhított hármast. Bár az én áhítatom az ötös lett volna, de némi racionalizmussal, anélkül, hogy telhetetlennek tűnnék, kiegyeztünk a közepesben, mint teljesíthető elvárás.

Még egy anya-lánya napot is bevállaltam a szent cél érdekében, ami jobban hangzik (legalábbis a kölök elvárása szerint), mint amilyen valóban lett. Délelőtt magyaráztam, ábrázoltam, definiáltam, hajat téptem, önmagam korbácsoltam -ebben a sorrendben-, a munkaidő hátralevő részében gyerek próbateszteken esett át, míg jómagam Kengyelfutó Gyalogkakukk-tempóban próbáltam elvégezni az addig felgyülemlett tennivalóim.

Az utolsó napon a Nagy Vizsga (továbbiakban NV előtt), a mentális felkészülésre helyeztem a hangsúlyt. Erősen hónap vége lévén a kényeztető szépségápolás és masszázs helyett a "Ne parázz, kölök, mert...":

a.) már úgyis mindegy, amit nem tudsz, azt nem tudod (by Oprah)

b.) a gombóccá szorult torok és a görcs a gyomrodban nem sokat segít az információfeldolgozásban és a feladatok megoldásában (népi bölcsesség, avagy keleten a buddhista megfigyelés:)

c.) ha nem is érzed úgy, ám a tudás egy része benned van, a jelszó csak lazán (a tudatalattiban való hit, mint new age irányvonal:)

A fenti három módszer kombinálásával érdekes beszélgetéseink voltak, egy mondaton belül ellentétes tartalom, mindez mindenféle következetesség nélkül. "Száraz tónak nedves partján döglött béka kuruttyol"-érzéseim voltak kommunikációnk során.

Imígyen szakmailag és mentálisan felkészülve vártuk a NV napját, én majd 3 órát tudtam aludni az utolsó éjszakán és csak egyszer vacsoráztam, igaz, éjjel fél egy körül :)

Bár az eredeti terv az volt, hogy én változtatom meg Nagyobbom szemléletét a sorsdöntő napról, újfent bebizonyosodott, hogy létezik nálam erősebb akarat a családban. Nem is értem, miért nem vagyok hajlandó ezt elfogadni végre :)

Címkék: tanulás felvételi kamasz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomolyfelho-74.blog.hu/api/trackback/id/tr325027753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása