A, mint anya

A, mint anya újratöltve, immár kamaszleányokkal bonyolítva. Már-már azt hittem, fellélegezhetek, békésen hátradőlve figyelhetem eddigi "munkám" gyümölcsét, ehelyett a tomboló pokolba kerültem a kamaszkor beköszöntével. Öveket becsatolni, indulunk :)

Friss topikok

Címkék

anya (5) divat (1) felvételi (2) festés (1) frizura (1) gyerek (5) haj (1) humor (2) iskola (4) kamasz (10) Kamasz (1) lakás (1) lélek (2) metró (1) Nevelés (2) szülő (5) tanulás (1) továbbtanulás (3) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

Vizsga I.

2013.01.21. 21:06

szerző: marypoppins37

file8921303951830.jpgAz előző részben a felkészülésről írtam egó és szuperegó szinten, most következzen a vizsga napja.

Mivel döntésképes és felelősségteljes csemeték nevelése a végső célom (ha már jómagam nem vagyok az, gondolnom kell aggkoromra is), Nagyobbomra bíztam a választást, elkísérjem-e az NV-re, vagy otthon maradjak kényszeresen takarítani, úgyis, mint pótcselekvés.

Aznap reggel, néhány parázs vita után (mit vegyek fel, hol a diákigazolványom, a tollam és a matematikatudásom-témakörben), kölök még mindig habozik gardedámságom illetően.


 Ismerve azon képességét, hogy az utolsó pillanatig halogat (Pató Pál úr unokája), mivel:

a.) elmúlik a szituáció magától.

b.) egy felelősségteljesebb személy átvállalja a döntést, így levéve a terhet vékonyka válláról

készülődni kezdtem. Végül, amint az szinte borítékolható volt, együtt indultunk. Hiába, anya csak egy van :)

Az utazás számomra külön élmény volt, mivel lányom a barátnőivel távolabb táborozott le. Egy kamasz-anya egyik ismérve, hogy olykor a háttérbe húzódik. Az én egómmal ez nem könnyű, de kölök szúrós tekintete eltántorított a közeledéstől.

Ettől függetlenül jól szórakoztam. Második fő jellenzője egy tizenéves anyjának, hogy mindig legyen nála könyv, telefon, vagy bármely olyan kütyü, mely leköti. Emlékszem, amikor még én adtam csörgőt az ő kezébe. Mára megfordult a helyzet :)

Amíg a rövid út alatt láthatatlanná kellett válnom, annál nagyobb hasznomat vette a gyerek, amint beléptünk az iskola kapuján.

Hol fogasként funkcionáltam, hol a vizes üvegét foghattam, vagy a kabalamaciját -amiről időközben kiderült, hogy túl gyerekes dolog egy NV-hez. Ám biztos vagyok abban, hogy az összes gyerek zsebében, vagy tolltartójában ott volt az amulettje, plüsse, kispárnája vagy szíve csücske. Még tőlem sem várható el, hogy talizmán nélkül vágjak neki a nagybetűs életnek.

Mivel segítőként is a háttérben kellett maradnom, megcsodálhattam az elmúlt 30 év összes tablóképét, különös tekintettel a frizuradivatra, mely Farrah Fawcett Charlie-frizurájától az Aniston által fémjelzett kapcsolat nélküli vágásig terjedt. Utazás a frufruk körül.

Végre kinyílt a nagy, sötét vasajtó (jó, egy sima beltéri ajtó volt, de kell a drámai hatás), bevonulhattak a "vizsgázni vágyó" nebulók a terembe, lelkesen, akárha vágóhídra mennének. Oda szülő nem tehette be a lábát, bár a tájékoztatóban csak a számológép kitiltásáról volt szó.

Az NV-ig hátralevő tíz percben activityztünk két padsornyi távolságból. Ha a vizsgaeredménye eléri az itteni találati arányt, sínen vagyunk. Ám ezt az utolsó köldökzsinórt is elvágták néhány perc múlva, csikorogva bezárult a nehéz vaskapu (lásd fentebb). A jövő nemzedéke az ajtón túl, a szülők toporgó generációja az ajtón innen. Néhány pillanatnyi tétovaság után -furcsa érzés volt, így gyerek nélkül- visszarázódtunk a felelőtlen és bohó felnőttlétbe. Ennek egyik előnye az, hogy mértéktelenül kávézhatunk, így nyájként indultunk az automata felé, míg fiaink és lányaink épp vért izzadtak a vizsgafeladatok felett.

Folyt. köv.

Címkék: szülő vizsga iskola kamasz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomolyfelho-74.blog.hu/api/trackback/id/tr205033186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása