A, mint anya

A, mint anya újratöltve, immár kamaszleányokkal bonyolítva. Már-már azt hittem, fellélegezhetek, békésen hátradőlve figyelhetem eddigi "munkám" gyümölcsét, ehelyett a tomboló pokolba kerültem a kamaszkor beköszöntével. Öveket becsatolni, indulunk :)

Friss topikok

Címkék

anya (5) divat (1) felvételi (2) festés (1) frizura (1) gyerek (5) haj (1) humor (2) iskola (4) kamasz (10) Kamasz (1) lakás (1) lélek (2) metró (1) Nevelés (2) szülő (5) tanulás (1) továbbtanulás (3) utazás (1) vizsga (1) Címkefelhő

Vizsga II.

2013.01.30. 21:27

szerző: marypoppins37

file0001330166183.jpgAz előző bejegyzésem a félidők közti szünetben fejeződött be (futballrajongóknak biztosan van erre szakszava, ám én inkább körülírom), most ejtenék néhány szót a matematikavizsgáról.

Újabb idegölő 45 perc kezdődött, szerencsére hosszabbítás nélkül, bár egy-két tizenegyesre adhattak volna lehetőséget, hogy javítson a helyzetén :)

Ismervén önnönmagam, ezt az időtartamot anyagbeszerzéssel töltöttem, úgymint diótörő és fokhagymanyomó beújítása a közeli piacon. Félsikerrel jártam, reménykedtem, hogy Fortuna másik szeme kölökön van. De kiderült, a szerencse istennője Küklopsz inkább.

Épp visszaértem végszóra, s amíg saját sarjam vártam, volt időm statisztikát készíteni az előtte kivonulók elejtett megjegyzéseiből. Bár szignifikáns adataim sem akkor, sem azóta nincsenek, azt ki merem jelenteni, hogy a nyolcadikosok népes táborában kevés matematikuspalánta nevelődik. Vagy ők alapból a Fazekasban írták meg a központi felvételit.

Mivel gyerek még mindig nem ért ki a terem labirintusából, azon elmélkedtem, mi lehet az oka a tömeges antimatekságnak. Az egyenlet egyszerű, lássuk a tényezőket: Kamaszgyerek, aki képes órákig semmitteni, emellett tél van, az év legdemotiválóbb hónapja, amikor a többség medveként funkcionál, lelassult anyagcserével és észjárással. Az ötletem, mely talán történelmet ír (bár igazán nem vágyom a hírnévre:), a pályaválasztást hagyjuk a 35. életévre (számítások szerint ebben az életkorban már benőtt az ember feje lágya) a felvételi napját pedig tegyük egy szép tavaszi napra, amikor felébredni is öröm. Azt gondolom, eme módszer alkalmazásával sokkallta jobb eredmények érhetők el, akár uniós szinten is :)

Visszatérve Nagyobbom eredményére, a logikai feladatokat hiba nélkül oldotta meg- józan paraszti ésszel el van látva, ám a kávépörkölőüzemben játszódó feladat kifogott rajta. Mellékelem a szöveget, bátrabbak nekiláthatnak :)

Egy kávépörkölő üzemben kétféle kávét pörkölnek, az egyiknek 2500 Ft, a másiknak 3300 Ft a kilogrammonkénti ára. Az üzemből 80 kg kávékeveréket rendeltek.

Hány kilogrammot kell összekeverni az egyes fajtákból, hogy a keverék kilogrammonkénti ára 3000 forint legyen?

(Jó, bevallom, ha az ember megtalálja a fogódzót, egyszerűnek tűnik a feladat. Mintegy 35-40 perc után én is a homlokomra csaptam: Hát, persze!  Ha a kölöknek is lett volna ennyi ideje... :)

Azt a néhány geometria-feladatot, mely az összpontszám majd felét tette ki, kecsesen átugrotta, akkorát szökkenve, hogy még a tolla sem érintette a papírt.

A fenti tények tudatában meglepetésként ért az a 18 pont, melyet megítélt neki a zsűri. Előzetes célkitűzésként 25 pontra tettem a lélektani határt, a vizsga után -a többiek reakcióinak figyelembevételével- már 15 pont is boldoggá tett volna.


Ezzel NV lezárult, előzetes eredmény március közepén várható, addig folydogálunk tovább a megszokott mederben. De erről majd legközelebb....

Címkék: gyerek szülő kamasz továbbtanulás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomolyfelho-74.blog.hu/api/trackback/id/tr325053895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása